Saturday nr 1. 16/8 - 2008

Idag åkte vi lite senare, inte förrän 06.30. Vi åkte till ett litet reservat där de föder upp utrotningshotade sabelantiloper.
   Vi fick åka med veterinären i inhägnaden när han skulle söva några kvigor och ta dem till en annan inhägnad då de blev skadade av tjuren i flocken. Det var en spännande morgon. Man fick klappa på en utrotningshotad sabelantilop.

Vi lärde oss något av Ben igår om skorpioner. Tydligen så har de giftiga och farliga sorterna små klor och tjock, kort svans. Och de mer ofarliga har stora klor (pincers) en lite längre, smalare svans.

På vägen tillbaka så stannade vi till i Gravelotte. Där fanns en matbutik, jag fick låna pengar av en av Italienarna, så jag köpte choklad och glass.

Klockan är nu 14.00

Jag vet inte om vi skall ut på eftermiddagsrond.
.
.
.
På eftermiddagsronden så letade vi efter lejonen. Vi kom inte närmre än 3.
Men den stora händelsen inträffade på kvällen när vi var på väg tillbaka. I beckmörkret lös Theo plötsligt upp 3 st noshörningar! En av dem var dräktig, jisses vad imponerande! Jag hoppas verkligen att jag får se dem många fler gånger, särskilt i dagsljus!

Hursom helst. Under den här tiden så ringde jag hyrbilskillen igen, det var jag som skulle försöka hyra en bil i Natalias namn. Riktigt läskigt och han pratade konstigt. Jag hade iaf försökt ringa honom innan, men nej. Så det sket sig, inget krüger för oss på söndag (vilket var tur för idag är vädret dåligt). Så pga. hyrbilsproblemet så skulle vi och Natalia stannat kvar här ikväll. Men då det inte blev något så hänge vi med gänget till "Lodge" för att chilla och käka. Jag tog kycklingburgare och drack cola. Riktigt gott. Sedan spelade vi biljard med annorlunda regler. Jag var sämst med kom tvåa. Gräsligt men kul.
   Runt 12 kom vi tillbaka. Då stck vi, Natalia, Theo, Valeria och Franciesca ut och drack lite till (cola...), jag tog choklad. Vi chillades, lyssnade på musik och spelade dart. Ha! Den här gången kom jag tvåa. Vi dansade till typ två, halv tre, men sen kom Gay för att hon inte kunde sova. Så vi satt en stund och bara snackade. Underbart!
Dansen var helt galen! Riktigt tokigt. Vi körde lite limbo och för en gångs skull när jag verkligen trodde att jag skulle vinna, för att min korta längd talade för det, så tro fan att den längsta killen tar hem det. Sinnesjukt!

Så runt halv 3, 3 gick vi och lade oss. Bra dag.

Ps. Tandställningen är helt fucked up.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0