På Sydafrikansk flygplats. 12/8 - 2008

Kl. 09.17

Just nu sitter vi i Johannesburg, sen vill jag inte tänka på hur långt och längen. Men åtminstone 3 timmars väntetid har/är/kommer. Flyget går mot Phalaborwa kl 10.40

De 12 timmarna och 10 minuterna mellan London och Johannesburg var minst sagt långa.
Kvällsmaten fick vi ungefär runt halv 9 - 9 och vi boardade planet kl 19.00 - Föresten flöt det på riktigt bra på Heathrow, vi skyndade, hittade och fick vänta på att borda i cirkus en timme.
   På flyget som jag kanske 2 timmar, på sin höjd, och jag tittade på film ( 10.000 BC, The Spiderwick chronicles) samt spelade lite spel.
Man fick ett helt kitt med sovprylar också. Man fick en minitandborste + minitandkräm + ögon/sovmask + strumpor och det bistods även med filt och kudde (alltså onödigt att ta med kudde i handbagage). Filten var underbarast, Carro och TH nallade med sina men min fick inte plats (damn pillow).
   Jag har ju fått öva på engelskan och accenten lite under tiden och jag känner mig hyffsat säker faktiskt.
   Maten måste jag ju också göra en stor avhandling om! Fanns två rätter att välja mellan:
- Chicken and rice eller beef with mash.
Vi alla tre valde det förstnämnda, och jag/vi kan intyga om att det var riktigt gott. Till det fick man sallad, bröd, smör, kex, en liten chokladbit och massor av dricka utav valfri sort.
Sedan fick man té/kaffe och även nattjuice.
Ja, den flighten var helt okej bortsett från att jag inte fick så många timmar av sömn. Och jag är svinigt trött nu. (kl 09.36)
Frukosten förresten vart lite annorlunda (halvdan). Man kunde välja kall frukost (ost) och varm - bacon, scrambled eggs, champ, tomat + potatis. Tvi för ost tycker jag och valde såklart det senare. Äggröran var märklig, smakade inte så mycket ägg, och jag misstänker starkt att det var ost i den. Men ja, det var förmodligen första gången jag åt äggröra någonsin, så hur det verkligen ska smaka, har jag ingen vidare större aning om + man fick lite frukt, youghurt, en giffel, smör, sylt och juice.
Men nog om käket nu. I johannesburg gick allt hyffsat bra, bortsett från en tabbe som jag återkommer till senare. Vi hittade vårt bagage som var friskt och välbehållet. Sedan irrade vi omkring en aning och bad om vägbeskrivningen som förde oss till rätt gate. När vi äntrade byggnaden attackerades vi av någon form av anställd som genast frågade vart vi skulle skulle hän och förde oss sedan dit (han körde t.o.m. vagnen. Så när vi checkat in vårt bagage och allt var fixat tänkte vi "vilken schysst kille". Och den schyssta killen bad då i slutet av sin frivilliga tjänst om dricks. Och det var ju jag som skötte snacket så han vände sig till mig. Men jag hade ju inga växelpengar eller mynt, minsta var 50-lappar! Men tagen på mattan som jag kände mig fick han en sådan ändå. Nu i efterhand känns det jävligt dumt, men vad skulle jag göra, jag kunde ju inte säga blankt nej (det tillhör sed att ge dricks) och han hjälpte oss oerhört, men de andra tjejerna sade inget så det blev ju som det blev. Memen, man lär sig ju i efterhand. Vi beslöt oss iaf för att dela det på tre så jag får pengar av de sedan. But still... Fuck

Och ja nu sitter vi som sagt här, det känns ju märkligt gör det och vi vill bara komma fram.
Som de turister vi är drar vi många blickar till oss.
Jag är lite osäker på hur jag ska te mig, och nojig blir man ju (tittar folket snett på mig? osv) menmen allt bra blir bra när vi kommer fram, hursom helst så känns Johannesburg inte jättegästvänligt just nu.

Hua, jag är så trött att jag skulle kunna svimma. Jag sitter ner och still, men det känns som om jag ska tappa balansen och trilla av bänken . Men jag skall försöka sova på sista flyget.
Japps det räcker väl för idag. Cheers. 09.55

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0