Om dagen. 14/8 - 2008

14.16

Idag vart lite segare att stiga upp och jag har beslutat att stiga upp direkt istället för att dryga kvar som pojkarna gör. Sedan ut på rond ca 06.15.
Vi "nybörjare" åkte med Gay för att få en ordentligt introduktion.
Vi gick igenom halsbandssökaren (eller vad man ska kalla det). Vissa djur är nämligen märkta med ett halsband, jag tror att det är ca 4 eller 5 lejon + 2 ledarelefanter. Den här manicken använder vi då när vi skall leta upp ett djur eller flock. Effektivt, men den har hittils inte fått mig att se något. Pärmarna gick vi också igenom. Där skriver man olika foldrar och specifika detaljer om ronden, tid, temp, väder etc. och om man hittat något djur.
   Idag stötte vi på tre vårtsvinsungar som blivit uppätna. Och sen letade vi efter rovdjurets avföring, utan resultat.
Här såg vi även gamar, men utöver det inget nytt. Vi besökte det, i princip, helt uttorkade vattenhålet. Lustigt att gå på, men det blev balla bilder.
Det var roligt i slutet av ronden när båda bilarna samlades och alla letade efter rovdjursaföringen. Vi befann oss vid en stor vattenbehållare av cement. Vattnet var svalt och skönt. Ben och Gay hade lite vattenkrig och Gay tyckte att vi skulle bada... Nej tack sa de flesta. Orkar inte beskriva det mer nu, men det vart skoj.

Nu hittils har jag suttit och skrivit en massa och ritat lite. Jag duschade även idag! Underbart!
För övrigt så är väl planen att vi ska till Krügerparken på söndag (ledig dag). Skitballt! Alla säger att vi kommer få se riktigt många djur, ska bli skitkul. Men nu är vi ganska många och det är svårt att få tag i en så stor bil, så vi får se. Annars kostar det omkring 300 R/pers. Klart värt pengarna! Men vi får se.

Imorgon ska vi också ut och campa, alltså a sleep out. Det skall bli riktigt spännande.

Alla är toppentrevliga och allt känns toppen just nu. Och äntligen har jag skrivit klart den här delen!

Slut. 14.40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0