Monday nr 1. 20/8 - 2008

Idag hade det tråkiga vädret avancerat och blivit värre. Tuff blåst, pissigt regn och en ytterst frånvarande sol.
Jag skötte sökningen idag. Telemetry.

Den nästan värsta dagen i de flesta aspekter turned out to be the best.
Vi åkte till Mahoed Sloot South vägen och hittade vid koppien (koppie = höjd, kulle, klippa, berg) SAMTLIGA lejon utom två hannar som cirkulerar i reservatet för sig själva. Första gången jag såg Shaka (Lejonhannen), så sjukt jävla stilig. Följande lejon såg och tog jag hemskt fina bilder på:
Shaka
Amarula
Mica + två 7-veckors gamla cubs
Selati + tre 8-mån gamla cubs

Underbart.

Och nu två dagar efteråt när jag försöker skriva ner det här så kommer jag inte ihåg vad som hände. Så vi struntar i det.
Det var ju hur som helst en toppen/dålig dag så Let's just leave it at that.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0