Greetings

Ja minsann, det är lite småtråkigt just nu, vill väl fixa en en vettig bakgrund eller nåt. Men det här får duga under tiden. Bättre än innan åtminstone!

Nåväl, det som är i görningen nu är minst sagt spännande och för att inte tala om i ett långsamt skede. Jag har dock en lista jag går efter, men det tar förbaskat lång tid att pricka av allt. Fast det gör väl inte så mycket, det är ju inte så att jag har bråttom direkt... Det är bara sisådär 4 månader liksom, en tredjedel av året. Usch, tråkigt att det ska vara så lång tid. Men jag har väntat i cirkus tre år redan, jag har nog råd med några månader till.

Nog om det, jag har ju som sagt en lista som jag tänkte dela med mig av. Jag har kommit fram till att jag är hemskt förtjust i listor. Man får bra perspektiv över saker och ting, det känns toppenbra när man väl prickat av något - man är ett steg närmre sitt mål eller ett avslut och man kan göra listor på/gällande ALLT. Superkul ju. Jaja, här kommer den:

() - Fylla i anmälningsblankett
() - Få ett ifyllt "charachter reference" - fd. Mentor
() - Få ett ifyllt "childcare reference 1 - L & H
() - Få ett ifyllt "childcare reference 2 - N & M
(X) - Kopia av passfoto x 2
() - Fotocollage
() - Polisutdrag
() - Friskhetsintyg
(X) - Boka tid till hälsoundersökning - Får kallelse när de har tid med mig
(X) - Fyll i och skicka in blankett för att få polisutdrag - 24/8
(X) - Maila mentor
() - Prata med N & M för mer "arbetserfarenhet"
() - Skriva ett personligt brev
(X) - Betala för polisutdraget - 27/8
() - Skicka efter foton
() - Ta kopia på betyget från Sydafrika
() - Skicka anmälningsblankett, kopia på passfoto, referenser x 3, polisintyg, friskhetsintyg, fotokollage, 200 :-, betyg från Sydafrika, personligt brev. (ev. skickas P- och F-intyget senare) 

Tja, man har ju kommit en litenliten bit på vägen ändå. Men ack så långt det är kvar. Jag vill bara skicka in alla papper nu på direkten. Menmen, jag har en deadline till siste September, så det är ju åtminstone en månad till. Då ska jag minsann klämma in lite mer barnvaktande. Har trots allt inte gjort det ordentligt på ett par år nu.

Nåväl


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej!

Jag har läst din blogg ett antal gånger nu och är väldigt nyfiken på vilken förmedling du åkt genom!? Det kanske finns utskrivet på bloggen men isåfall måste jag vara blind. Undrar även om du skulle vilja ställa upp på att svara på lite frågor angående au pair-livet och Skottland? Mitt progektarbete handlar nämligen om att förbereda sig för att åka som au pair, och jag ska även rikta in mig på Skottland - eftersom det är dit jag vill åka som au pair efter studenten :)

Skulle bli hur glad som helst om du svarar :)

///Jen

2010-10-22 @ 12:03:39
URL: http://keinengel.blogg.se/aupair
Postat av: Janni

Hejsan Jennifer! Tack för din kommentar, hoppas du funnit något spännande bland all rapakalja :P



Jag mailar till dig och hoppas att jag kan ge dig svar på allt du undrar över :)

2010-10-23 @ 04:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0