Friday - Braaiday. 29/8 - 2008

Ännu en gång var det jag som gick och lade mig tidigast. Men likförbannat är jag helt söndertrött när jag vaknar. Jisses.

Idag gjorde jag ingenting, satt bara och skumpade med.
Vi letade först efter lejonen men fann inga sådana så vi höll oss till elefanterna. Dessa visade sig dessutom vara väldigt nära. På vägen från mahoed clearing till rhino ridge kom en hel flock och korsade vägen, sisådär 30 m framför oss. Fantastiskt att se. Och många bra bilder togs också. Sedan letade vi efter Cleo, gick inte lika bra. Vi körde runt lite överallt och såg lite zebror, kudus och babianer. Massor av giraffer, waterbucks och kudus faktiskt.
Trött vart jag och är fortfarande.
   Kom tillbaka runt halv 11. Käkade lite flingor och hoppade sedan in i duschen.
   Gay kom och dillade om att hon ville att alla skulle lägga in sina bilder på datorn + att de som skrivit dagbok skulle göra detsamma. Snälla bespara mig, jag har varken lust eller ork till något sådant. Vill ni ha det jag dokumenterar kan ni få det när jag vill skicka det till här. Orka göra det här.
Nu har jag läst och skrivit, ska nog sova lite nu.

Det går emot mitt förstånd hur trött jag har blivit. Somnade i ca en timme - underbart skönt! Väcktes för att det var lunch. Jack och Sarah var dagens kockar och det som bjöds på var korv, äggröra och grekisk sallad, bacon och toast. Inte alls illa faktiskt!
Tog det sedan lugnt. Jag och Alicia diskade. Läste gjorde jag och snackade med Carro.
   Ännu en disciplinerad pryl har trätti kraft. Nu ska man skriva upp när man vill göra vad på ronden. Dvs. Telemtry, data sheets eller kartan antinen på förmiddagen eller eftermiddagen. Jag har skrivit upp mig på lite olika. Har redan varit väldigt varierande och gjort så mycket att jag kan ta det lugnt. Bra system tycker jag faktiskt. Skönt när det är rakt på sak och inget velande.
  
Vi drog ut lite senare idag då det var supervarmt. Våren är på väg!
   Jag skötte data sheets. Men det fanns inte så mycket att anteckna. Vi gav oss av efter Cleo, dock kom vi inte närmre än 3 då vi inte fick bege oss längre pga. tvära ägare/camps som vill vara ostörda på helger. Vi kom tillbaka ca halv 8 och fick äta 2 h senare.
Det var ju braai så vi fick lamm, potatis, grönsaker, chakalaka och den där majs-mojsen papp, nånting. Vart gott iaf.
Då jag diskade vid lunch tänkte jag inte lägga mig i det ikväll.
Förmodligen ska vi till bushbaren imorgon och då ska jag käka pizza banne mig! Nu däremot är det läggdags och jag är den tidigaste sänglagda, igen.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0