Dagen av större tur? 28/8 forts.

Okej, jag har en radda positiva saker att ta upp.
- När mamma messade i morse så skrev hon att alla saknade mig. Ord som jag väntat på och själv velat skriva under de här veckorna. Men nu när bekräftelsen väl kom i hamn så kände jag inte alls samma sak. Jag har kommit över de ledsna känslorna redan. Jag känner mig lite mer vuxen nu.
- Vi, TeamSweden, skall stanna och laga mat ikväll. Ska bli så skönt att stanna hemma från ronden samt att få vara lite ensamma.
- Okej, det här är det bästa! Efter många om och men så lyckades Sarah sätta Krüger åt oss på söndag! Vi blir hämtade, alla 9, allt ingår utom lunch, det är en helgdag, för ca 495 R om jag kommer ihåg rätt. Bättre än jag trodde!

Så nu är det toppen.
Just det, såg första babianen för en stund sen. Sneglade misstänksamt när han smög förbi ca 40 min från huset. Så jävla frän.

Till slut kom Gay och Ben tillbaka. Therese beslöt sig för att nobba oss och åka med på turen istället.
   Innan de åkte visade Gay oss hur man ska stänga frysen. Bra att veta.

Först hade vi tänkt göra bacon med tomatsås och pasta, men vi upptäckte snart att det bara fanns ett paket bacon.. Ajaj, vi underrättade Gay som sade "make a plan". Ja vi bytte plan helt. Det blev fisk och potatis istället, samt sallad. Efter en stund så slog tanken oss, Sås? Denna kärnfaktor för en lyckad maträtt var så gott som bortfrätt från våra tankar fram till denna stund. Under stress (den andra kom tillbaka innan halv 8 vilket var då jag lagt den första fisken på plattan) så försökte vi komponera ihop något. Caroline startade projektet, men jag skulle ta smällen om det gick åt skogen. Och ja, det var jävligt märkligt tills Gay hävde sig in i bilden och räddade oss. It turned out really okay! - smält smör, peppar, italian herbs, mjöl, mjölk, majonäs, soja, chutney. Hon var väldigt positiv och skön att snacka med här. Jag hoppas att hon börjar må bättre.
   Hursom, under kvällen så har jag och Carro snackat en jävla massa om känslor, motgångar, livet och vår vistelse härt. Det är riktigt skönt att få vara sig själv och bara snacka. Nice indeed. Ben kom med lite då och då. Jag visade honom våra betygspapper från svalöv. Han verkade smått konfunderad över att de skulle betygsätta oss (vi spenderade en apu-period här, så den här tiden var en del av vår praktik). Haha, jag undrar allt hur det kommer gå. Vi spelade lite dart (skitdåligt resultat..) och jag spådde Caroline.
För maten fick vi iaf många fina vitsord, jag är riktigt stolt över oss. Skönt att slippa diska också banne mig. Idag har jag dessutom städat lilla toan.
Jag har gått och lagt mig nu, skriver lite innan sova bara.
Nej fy tusan vad allt känns bra just nu.

Ben sade föresten att det kommer 3-4 nya volontärer på tisdag. Skitkul! Men risken är att det bara är brudar, lite tråkigare. Synd om Ben och Fabian som de blir de enda grabbarna i the cribb.

Night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0