A Perfect Tuesday. 20/8 - 2008

Idag vart en ännu bättre dag!
Det var fortfarande halvkasst väder men det hade åtminstone slutat regna, samt att det börjat lätta lite bland molnen.

Lejon såg vi igen, alla var fortfarande vid samma koppie. Supermysigt!
Under morgonen ökade spänningen ett knapphål och vi fick se fyra noshörningar, honor med varsin unge vid två olika tillfällen. Men när förtjusningen verkligen gick i taket så var det något snäppet större än en noshörning. Can you guess? Just det, TVÅ elefanthjordar ja. Skitcoolt! Äntligen fick man se elefanter! Det trodde man knappt! Så några smaskiga bilder tror jag att jag nallade in (Kalasnalle - bilddagboken)
Förutom detta såg vi wildebeasts och sabels.
Så, en toppendag.

Idag var Bens vikarie också med. Han är toppentrevlig. Lång och smalast av alla mänskliga varelser jag någonsin sett! Superblå ögon, han ser ut som en typiskt svensk kille.

Efter ronden så stack alla utom jag, Carro, Theo och vikarien till stan för att handla och hämta de nya volontärerna.
Jag och Carro vart besvikna som fan, vi hade ju peppat och muntrat upp varandra med att vi skulle få åka till stan och komma ifrån allt, samt att få prata med folk hemifrån. Men ack så kul fick inte vi. Så med hjälp av någon outgrundlig kraft så lyckades vi vända på steken och se det positivt att vi fick vara ensamma en stund (Theo sov). Så vi passade å att snacka om alla våra beskymmer. Sedan skrev vi in lite Leo-data i datorn. Vi kom inte längre än till lejonen då datorn lade ner. Men det var hur som helst bra presterat av oss tycker jag.

Runt fyra-tiden så åkte vi ut på rond med vikarien och hans fantastiskt beundransvärda jack russel. Hunden är blind på ena ögat (sparkad av en zebra) och skäller inte på något. Han bara sitter där lugnt och stilla och tittar på lejonen. Supercool jycke.

Vi såg lejonen här på samma ställe. Vi satt och snackade engelska med Theo hela kvällen. Det är skönt att ha ställt in sig på det lite bättre nu.

När vi kom tillbaka spelade vi spel. Ett väldigt lärorikt djurspel. Riktigt roligt. Sedan lagade vi mat (!). Jag hade ärligt talat aldrig trott att vi skulle laga mat. Otroligt. Vi kokade ris, gjorde någon stark mustig sås och stekte kött med grönsaker (<- vikarien). Vart supergott!

Runt 8-tiden kom Gay och Co. tillbaka. Trevliga nya volontärer.
Japps, jag slapp disken denna kväll.
Vi gick och lade oss ganska direkt efter maten. Det var andra natten i rad som jag frös.
Just det ja, jag fick även rätsida på tandställningen, så det var faktiskt en bra dag.
Jag fick också en déja vù känsla, den andra den dagen, när jag stod i sovrummet vid badrumsdörren och tittade ut i korridoren. Allt kändes så rätt då, precis som att man kommit till den punkt där det var tänkt att man skulle vara. Allt kändes helt enkelt bara som det skulle. Det kändes bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0